Follower(s)

Adri,Andrian & Ariry [ Episode 1]



Dari sebuah apartment yang sewanya murah dan tak seberapa….



Ringtone lagu dari sebuah h,set sedang nyaring berbunyi, tp empunya tuannya masih lagi merengkup tidur di sebuah katil kecil tak jauh dari h,set itu. Bunyian nyaring tone h,set spt serasa langsung tidak menggangu tuannya.

Bilik yg agak kemas ini merupakan bilik pada sang tuan yg masih lena tidur ni. Bilik yg sederhana besar dan dihias simple agak sedap dipandang. Ada sebuah meja kecil,sebuah kerusi, ada sebuah almari juga diletak baik mengikut seni dan kedudukan yg sesuai mengikut citarasa pemiliknya.

Dari tingkat kecil yg ditutup tidak berapa rapat itu dapat dilihat ada cahaya menyusur masuk . Sudah pagi dan waktu ketika ini sudah 9am. Matahari sudah lama menampakkan dirinya menandakan hari baru sudah bermula .

Dari bahagian ruang tamu dapat di dengar pintu utama diketuk bertalu-talu, empunya orang yg mengetuknya sedang memegang h,set di tangan. Beberapa kali dihubungi pemilik handphone itu tapi langsung tidak terjawab.

Geram jua dia dengan perangai buah hatinya itu yg masih tak mahu pick up phone apatah lagi nak membuka pintu rumah nih. “Adri! Adri ! Bangun! Bukak pintu ni’’ sederhana tone diluahkan tidak mahu menggangu jiran lain di sebelah, lagipun malu nanti jika dituduh membuat bising di pagi hari. Namun tidak kelihatan sangat ada penghuni rumah lain lalu lalang di aras itu, mungkin ramai yang masih lena, maklumlah hari cuti sudah semestinya ramai yang masih di katil.


“Tidur lagi nampak gayanya budak nih…janji bangun awal konon, tu la semalam siapa suruh kuar’’ mengomel perlahan Jesse akan hal buah hatinya yang tak reti mahu bangun lagi tu. Dan masih lagi di cuba untuk menghubungi Adri yang tak bangun-bangun tu. Dari dalam bilik itu masih lagi kedengaran h,set berbunyi nyaring.


Tubuh Adri mula bergerak malas, ada tone kedengaran membingit di telinganya, marah jiwanya sebab ada yg mengganggu tidurnya yang maha sedap ni. Malas-malas mata mahu dibuka, anggota badannya digerak perlahan untuk mencari punca bunyi yang menggangunya itu.


''Urrmm!!! H,set nih…mana ko?’’ tergeram suaranya mencari bunyian dan h,set yang dia lupa letak di mana. Melalui bunyian itu dia cuba mencari. Oh…di meja nya rupanya berada…sedap sahaja bunyi tu menggangu, dan tiba-tiba tone tadi senyap. Mungkin empunya caller sudah cancelkan panggilannya.

Adri bergerak malas dan perlahan ke meja itu sambil mata mencari jam diding. ‘’Waa!!’’ ada pekikan kecil kedengaran. Lalu cepat h,set dicapai, ada sebelas miscall dan ketika ini barulah dia betul-betul tersedar dari tidurnya.

“Abg calling! Aduyai…aku lambat bangun!’’ Adri mengeluh dengan kelewatannya itu. Dari luar dapat didengar pintu masih diketuk agak bertalu dan rasanya dia tau siapa yg melakukannya. Cepat-cepat Adri ke pintu mahu membuka.

“ Oit! Baru bangun ekk!’’ tercekak pinggang Jesse melihat buah hatinya membuka pintu. Agak marah juga pada manusia yang mamai di depan matanya ni. Cepat-cepat dia masuk ke dalam dan mula membebel tanda protes kepada buah hatinya yang seperti mungkir janji.


“Syg dah pack barang ke belum?’’ jitu dia memandang Adri mahu mencari jawapan dan Adri tersengih."Huh....!''Mengeluh mendengar kerenah buah hatinya yang lewat untuk event mereka pada hari ini.''Cepat pergi mandi! Abang pack barang syg”Marah gak dia pada si comelnya tu.

Adri ke bilik laju dengan sengihan tanda mengaku salah. Cepat-cepat dia ke bilik air. “ Abang sediakan breakfast sekali?…rasanya tak sempat dah nak makan kat luar sbb dah sembilan lebih’’ perlahan Adri bersuara memberitahu abangnya. “Tau pun! Bangunla lagi lewat!Dah rr barang apa-apa pun tak pack!’’ geram Jesse ngan kerenah insan yg disayanginya ni.

“Ala..tak sengaja’’ manja suara Adri memujuk. “ Cepat gi mandi!’’ berkata tegas Jesse sambil berlalu ke dapur. Mahu sediakan sarapan dahulu sebelum pack barang Adri. Membebel Jesse di dapur dengan kerenah Adri. Dia tahu Adri dapat dengar suara bebelannya tu kerana bilik mandi cuma di sebelah dapur itu saja.


Hu…hu..inilah mereka kalau korang nak tahu. Manja aja mereka bertengkar, hubungan yang terbina hampir setahun itu amat manis buat mereka berdua. Mereka bertemu dan bercinta seperti telah ditakdirkan. Ya memang ada suka duka mereka hadapi mengharungi hari-hari manis mereka itu namun mereka tetap tabah. Jesse seorang lelaki yang berumur 26 tahun, beberapa hari lagi umurnya akan genap 27 tahun plak. Dia adalah anak kepada usahawan yang agak terkenal di bandar ini dan merupakan anak ke dua dari 3 adik beradik.

Manakala Adri adalah anak yatim piatu yang baru kematian penjaganya beberapa bulan yang lalu. Remaja yang baru berumur 21 tahun ini amat comel orangnya dan energetic sikapnya. Dia seorang remaja yg tabah dan positive dalam mengharungi dugaan.



Bebelan berterusan…”Kalau macam ni keadaanya,abg pindah sinilah,control sikit syg yg tak berdisplin nih!’’ tak sedar perkataan ini terkeluar dari mulut Jesse.

Tiba-tiba … “ Nak ke abang tinggal kat tempat ni?’’ Adri berkata setelah keluar dari bilik air sambil mengelap badannya yang masih basah. Bau sabun semerbuk menusuk..wangi…walau Adri Cuma mandi untuk tak sampai 5 minit pun.


“ Betul nih! Jangan cabar abg! ‘’ Tegas Jesse berkata sambil dia memandang Adri yang masih mengelap tubuhnya. Adri tersenyum dan menganggap apa yang di kata abgnya itu adalah gurauan.


BERSAMBUNG...

No comments:

Post a Comment