Follower(s)

Sang burung ini...


[Episode 7]

Kenapa kau muncul d’saat aku tidak perlukan kau lagi, sumpah aku dah semai kebencian dalam diri aku untuk kau, perasaan syg itu mahu aku buang jauh-jauh walau kau pernah buat aku separuh mati syg dan cinta kau.

Orang kata cinta pertama sukar d’buang, ya..sgt tepat, ingat sesenang ABC dan 123 nak melupakan rasa cinta ini. Rindu yg kadang-kadang bertandang amat sukar d’buang jauh-jauh. Dulu kau pernah buat sst yang paling aku benci dan aku rasa semua orang pn benci. Semua hati tidak mahu berkongsi, dan jika ada orang spt itu, yang aku tahu aku bukan sepertinya. Sampai hati kau…
Tangan dia tetap mahu menarik tangan aku. Aku bengang! ‘Sumpah! Jika kamu degil, hari ni jugak aku akan jadi pembunuh!’-Rickie. Begitu marah aku padanya.Bencinya aku meluat-luat. ‘Apa yang berlaku hari itu d’rancang, abg terpaksa, have to, family abg tak mengizinkan, jika tidak mereka akan buang abg, abg berlakon terima dia’-Dia.

‘Oh! Kau mmg giler…sgt giler!’-separuh menjerit aku padanya. Apa yang bergenang luruh gak, mana mampu tahan lagi perasaan ini, mmg dia cinta pertama aku.Syg ini sumpah masih berbaki.Sampai hati…

Dia tetap mahu memegang aku, aku tepis, dia mencuba lagi segaja mahu raih perhatian aku.Entah macam mana satu penumbuk singgah di muka dia.Terpampang aku, Mr Danial muncul entah dari mana memberi sst yang layak diberi untuk lelaki degil di depan aku ini.

‘Hei!! Dia kata tak mahu, pesal kau degil sgt!’-Bos. Bulat mata aku. Merah muka lelaki degil itu. Penumbuk yang singgah lagi kuat dari penumbuk yg d’beri aku. ‘Sial! Siapa kau!Jangan masuk campur hal orang lain lah!’- Separuh menjerit lelaki degil bernama Arif ini. Serius dia amat marah.

‘Lol, aku sgt tak berminat nak masuk campur, tapi sbb ada orang cuba ganggu hak aku, maka takkan aku nak diamkan diri kot?’-Bos. Hak? Sejak bila plak aku jadi hak dia? Blurr kejab.

‘Hak?!’-Arif, sejibik apa yang ditanya yang d’menolog aku. Aku buat bodoh, rasa bangga plak tiba-tiba ada orang cuba melindungi aku. ‘Baik saudara pergi dari sini aje, saya xsuka tambah-tambah penumbuk lagi’-Bos. Tak sempat abis ayat bos aku, Arif bertindak. Dia menumbuk pipi putih bos aku. Nampak gayanya pergaduhan ini akan berlanjutan.

No comments:

Post a Comment