Follower(s)

Sang burung ini...

[Episode 2]

Ya...memang panas, musim panas telah melanda seoul sekarang dan kami semua terus bekerja tanpa mengira panas yg membara ini.

Aku beria2 mop lantai,Jesse c,buk lap perlatan kat dapur, Suki tengah memesan sst di talian dan Ronald tengah membersih tandas yg baru siap. Tidak berapa jauh dari aku, boss aku tgh menaip sst kat laptopnyer...may be tgh melakar sst@plan sst utk bussiness pertamanya ini.

Tiba2...”Rickie...dtg jab!”, nyaring je suara boss aku memanggil..terkejut gak, terus aku letak mop dan meluru ke arah nyer. Sampai je, aku berdiri tegak di hadapannyer,tak bersuara pn. Dia melihat aku sepintas...kemudian menghulur sekeping kertas. “Nah...jadual awak. Saya dah set siap2 bila awak cuti dan masuk kerja pukul berapa. Kamu cuti hari selasa dan masuk keje 9am serta balik 6pm if shift pg dan shift ptg masuk 4pm sampai 1am”. Lembut tapi keras suaranyer menerangkan jadual kerja aku.Aku menggangguk tanda paham tanpa mencelah.”Kamu ok dengannyer?atau kamu nak tukar cuti hari lain,saya boleh tukar dgn yg lain?”-MR Daniel.”Saya xde masalah En...” aku menggeling dan bersuara perlahan. “Ok...tu je..”.-Mr Daniel. Dan aku berlalu...

(Dalam hati) “Budak nih pendiam betul...macam lurus sikit...dan COMEL..”-Mr Daniel. Aku mengambil mop yg ditinggalkan td dan menyambung kerja.Kepala aku mendonggak sikit dan aku terpandang depan ke arah boss aku, dia tersenyum...terkejut aku.Cepat2 aku alih pandangan dan buat tak tau. Dalam hati...kutuk aku la tu...

No comments:

Post a Comment