Follower(s)

Sang burung ini...


[Episode 5]
Tepat 10am..akhirnya CAFÉ CINTA nih dibuka juga kepada pengunjung, ramai yang datang…yala hari nih perasmian, owg2 besar pun ada..maklumlah bos aku nih berpengaruh sikit.

Namun ramai yang datang tu termasuk wartawan sgtla aku xkenal, namun bos tetap memperkenalkan kami kepada mereka. Kami semua dimestikan ramah pada hari ini walau apa yang berlaku, walhal kami semua masing-masing dah penat since kul 8am tadi dan seminggu sebelumnya.

Biarlah segala jerih perih kami nih berbaloi-baloi itu antara harapan bos. So kami semua mana boleh mengecewakan bos.
Aku agak busy melayan tetamu yang agak ramai,gaya dan lagak seorang waiter yang professional gitu, mostly aku rasa yang datang antara kenalan bos dan family dia, sbb tiap kali yang tiba mesti bos mahupun family dia bertegur sapa. Agak senang hati customer hari ni sgt ramai.

Kami pula mengadakan promosi untuk seminggu ini bagi set-set hidangan pilihan. Ada yang half price dan ada yang dapat free item for certain set. Promosi permulaan ini bertujuan untuk memperkenalkan CAFE CINTA ini kepada pengunjung-pengunjung.

Aku mengelap meja yang kotor, cawan aku kutip letak satu tempat, sampah aku buang, cermat aku melakukan. Fikiran aku kini hanya kerja, rasa best plak sebab ramai owg masa ni.
Aku mengangkat muka tiba-tiba ketika mengemas, terpandang dia, dia melihat aku rupanya…ada senyum manis di bibirnya…tersipu aku….

Seminit kemudian..h,set aku berbunyi,ada sms masuk. Sambil tangan membawa dulang sederhana besar berisi pinggan dan cawan kotor aku mengambil h,set dr kocek seluarku.Rupanya sms dari dia…’budak comel, caiyok!! ‘ katanya. Agak terkejut, tapi hati rasa sgt bahagia.He..he..

No comments:

Post a Comment